Båtförmedling via Yachten.se

Vad har ABBA och Pelle Petterson med glasfiberbåtar från Varberg att göra? 

Jo, de är alla en del av Cremos långa historia!

465 SC
Stabil och kvick sommarstugebåt
Läs mer
515 SC
Robust och rolig för fina fångster
Läs mer
Föregående bild
Nästa bild

Finansiera din nästa båt eller motor med Yamaha-kortet

Yamahakortet

Yamahakortet ger dig alltid möjligheten att välja att delbetala ditt köp från 4 månader ränte- och betalningsfritt ända upp till 36 månader räntefritt när du handlar hos auktoriserade Yamaha återförsäljare. Du betalar ingen årsavgift för Yamahakortet. Det är ett VISA kort som gäller på över 34 miljoner inköpsställen i världen. En förmånlig reseförsäkring ingår.

Yamahakortet ger dig:

  • Ingen årsavgift
  • Räntefritt hos auktoriserade Yamaha återförsäljare i upp till 36 månader
  • Möjlighet att dela upp dina betalningar i upp till 36 månader
  • Upp till 54 dagars räntefrihet på kortköp utanför Yamaha
  • Förmånlig reseförsäkring

Delbetala räntefritt med Yamahakortet

Handla när det passar dig och delbetala räntefritt med Yamahakortet. Hos oss har du möjlighet att dela upp din betalning för tillbehör, service/reparation och även en motorcykel eller båtmotor hos Yamahas återförsäljare. Du väljer själv några månader ränte- och betalfritt eller räntefritt under en längre period med en lägre månadskostnad.

Ett kort med fördelar

När du ansöker om räntefri delbetalning får du ett Yamahakort med VISA koppling helt utan årsavgift. Med Yamahakortet handlar du alltid lika förmånligt hos Yamahas återförsäljare och verkstäder. 

Dessutom har du alltid upp till 54 dagars räntefri kredit på allt du handlar med kortet överallt i världen.

Camena – 97 nr 88
Längd: 11,92m
Längd vattenlinje: 9,60m
Bredd: 3,60m
Djup: 1,9m
Masthöjd: 17,25m
Vikt: 6000kg
Kölvikt: 2400kg
Motor: Volvo Penta MD2030 3cyl Diesel
Bränsletank: 90L
Vattentank: 175L
Varmvattenberedare: 22L
Septiktank 60L

Scanner 391
Utrustning

Självslående fock på Furlex -09
Fock/Genua 105% överlappande -06
Storsegel, 38 kvm i laminerad duk -09
Gennaker? Ej uppackat -99
Gennakerutrustning och skot, ny -99
Solceller, solregulator
Däckstömning -14
Ankarlina/Anncarolina -14
Bruceankare -14
Extra sittbrunnsbord i teak
Täckställning NOA
Paraflax soltak -14
Stege i fören
Myggnät

Lazybag -19
Rod kick -19
Segelkapell -20
Separat elvinsch -20
Dammsugare -20
Ny bälg -20
Nya motorkuddar -20
Mantågsväskor -22
VHF
Flaggspel
Högre sittbrunnskapell med ståhöjd
Sjövattenpump -19
Sittbrunnskapell -20
Sprayhood -20
Maststeg -20
Livboj -22
GPS

Merry Fisher 795 - SÅLD

Loftahammars Varv & Marina åtar sig att för kundsräkning förmedla båtar som är producerade av etablerade båtproducenter upp till en ålder av 10 år (i vissa fall äldre). Vi sköter om allt från att upprätta kontrakt samt att vi för köparen är behjälplig med provkörning och genomgång av båtens alla funktioner vid överlämnandet.  Vi följer de regler som styrs av konsumentköplagen vilket bland annat innebär att båten måste vara sjöduglig, trygg och säker samt att köparen har reklamationsrätt i upp till 24 månader ( i vissa fall längre) efter leveransen.  Följande punkter måste därför uppfyllas för att Loftahammars Varv & Marina skall kunna ta på sig ett försäljningsuppdrag.

Ett förmedlingskontrakt upprättas mellan mäklaren (Loftahammars Varv & Marina AB) och säljaren (ägaren) av båten, där det intygas att båten är säljarens egendom.

Båten skall vara fullvärdesförsäkrad av säljaren för hela den perioden som uppdraget avser.

Båten måste vara CE godkänd.

Ett slutdatum för hur länge Loftahammars Varv & Marina skall ha exklusivitet skall noteras på avtalet.

Om båten inte är såld innan 1 oktober och ägaren önskar att båten skall vinterförvaras av Loftahammars Varv & Marina så debiteras denna kostnad separat via vårt kontor enligt gällande prislista. Det är upp till säljaren att boka detta på info@loftahammarsvarv.se

Båten skall i övrigt inför försäljningen ställas i det skick som en köpare rimligen kan förvänta sig med tanke på värde och ålder.

Säljare ska skriva en komplett tillbehörslista och delge Loftahammars Varv & Marina AB. Alla dessa tillbehör ska finnas i båten från och med förmedlingsuppdragets start.

Brister och dolda fel på båt och utrustning måste ovillkorligen delges Loftahammars Varv & Marina för att vi sedan ska kunna redovisa dessa för intresserade köpare. Kostnader för dolda fel som inte redovisats av ägaren kommer tillfullo att debiteras ägaren i efterhand upp till 24 månader efter leveransen skett till den nya ägaren.

Om båten överstiger 50 000kr ska en varudeklaration fyllas i och skrivas under av säljare.

Motorn och den tekniska utrustningen måste kontrolleras av Loftahammars Varv & Marina och kostnaden för detta debiteras säljaren. “Vårputsen” står det säljaren fritt att utföra så länge som arbetet utförts på “korrekt” sätt. Men tänk på att det påverkar priset om båten inte är i det skick som förväntas av köparen. Tänk även på att om motorn har ny motorgaranti så måste en service utföras enligt tillverkaren instruktioner av den en auktoriserad serviceverkstad för att denna fortsatt skall gälla. Viktigt att detta kan dokumenteras med faktura/servicehandling för den nya köparen.

Avtalad provision noteras på kontraktet och slutredovisningen sker normalt en vecka efter avslutat uppdrag.

Som mäklare är Loftahammars Varv & Marina skyldiga att lämna 24 månaders reklamations rätt på försåld vara från leveransdagen. Om dessa är att betrakta som fel/brister faktureras kostnaden för att åtgärda dessa på ägaren i efterhand.

Vid båtar som är äldre än 10 år, eller om det råder tveksamhet om båtens eller utrustning inte är i det skick som man kan förvänta sig som köpare så kan Loftahammars Varv & Marina reservera upp till 25% av slutlig försäljnings provision på ett klientmedels konto under 6 månader. Detta för att täcka ev. dolda fel eller brister enligt konsumentköplagen.

I provisionen och startavgiften ingår förutom själva säljuppdraget även marknadsföring och genomgång av båten med köparen vid Loftahammars Varv & Marina’s anläggning i Loftahammar. Alla eventuella transporter på ägaren eller säljarens önskan debiteras separat.

Skulle Loftahammars Varv & Marina inom avtalad tid inte lycks förmedla båten står det säljaren fritt att avbryta uppdraget. Ingen försäljningsprovision debiteras då. Övriga beställda verkstadstjänster ingår dock inte utan debiteras av Loftahammars Varv & Marinas verkstad separat.

Vi arbetar med en startavgift på 3500:- samt provision på 10% inkl moms) som baseras på slutliga försäljningspriset.

Det skall vara tryggt och säkert för såväl säljare som köpare att köpa/sälja en begagnad båt via Loftahammars Varv & Marina. Vi är sedan många år medlem i Sweboat och följer alltid vår branschorganisations rekommendationer samt även gällande svensk konsumentlagstiftning. Be oss på kontoret om kontrakt som du kan läsa i lugn och ro innan du bestämmer dig för förmedlingen.

Vi är återförsäljare för Cremo
Återförsäljare och auktoriserad verkstad för Yamaha
Yamaha
Auktoriserad verkstad och återförsäljare för Yanmar

Loftahammars Varv & Marina åtar sig att för kunds räkning förmedla båtar som är producerade av etablerade båtproducenter upp till en ålder av 10 år (i vissa fall äldre). Vi sköter om allt från att upprätta kontrakt samt att vi för köparen är behjälplig med provkörning och genomgång av båtens alla funktioner vid överlämnandet.  Vi följer de regler som styrs av konsumentköplagen vilket bland annat innebär att båten måste vara sjöduglig, trygg och säker samt att köparen har reklamationsrätt i upp till 24 månader ( i vissa fall längre) efter leveransen.  Följande punkter måste därför uppfyllas för att Loftahammars Varv & Marina skall kunna ta på sig ett försäljningsuppdrag.

Ett förmedlingskontrakt upprättas mellan mäklaren (Loftahammars Varv & Marina AB) och säljaren (ägaren) av båten, där det intygas att båten är säljarens egendom.

Båten skall vara fullvärdesförsäkrad av säljaren för hela den perioden som uppdraget avser.

Båten måste vara CE godkänd.

Ett slutdatum för hur länge Loftahammars Varv & Marina skall ha exklusivitet skall noteras på avtalet.

Om båten inte är såld innan 1 oktober och ägaren önskar att båten skall vinterförvaras av Loftahammars Varv & Marina så debiteras denna kostnad separat via vårt kontor enligt gällande prislista. Det är upp till säljaren att boka detta på info@loftahammarsvarv.se

Båten skall i övrigt inför försäljningen ställas i det skick som en köpare rimligen kan förvänta sig med tanke på värde och ålder.

Säljare ska skriva en komplett tillbehörslista och delge Loftahammars Varv & Marina AB. Alla dessa tillbehör ska finnas i båten från och med förmedlingsuppdragets start.

Brister och dolda fel på båt och utrustning måste ovillkorligen delges Loftahammars Varv & Marina för att vi sedan ska kunna redovisa dessa för intresserade köpare. Kostnader för dolda fel som inte redovisats av ägaren kommer tillfullo att debiteras ägaren i efterhand upp till 24 månader efter leveransen skett till den nya ägaren.

Om båten överstiger 50 000kr ska en varudeklaration fyllas i och skrivas under av säljare.

Motorn och den tekniska utrustningen måste kontrolleras av Loftahammars Varv & Marina och kostnaden för detta debiteras säljaren. “Vårputsen” står det säljaren fritt att utföra så länge som arbetet utförts på “korrekt” sätt. Men tänk på att det påverkar priset om båten inte är i det skick som förväntas av köparen. Tänk även på att om motorn har ny motorgaranti så måste en service utföras enligt tillverkaren instruktioner av den en auktoriserad serviceverkstad för att denna fortsatt skall gälla. Viktigt att detta kan dokumenteras med faktura/servicehandling för den nya köparen.

Avtalad provision noteras på kontraktet och slutredovisningen sker normalt en vecka efter avslutat uppdrag.

Som mäklare är Loftahammars Varv & Marina skyldiga att lämna 24 månaders reklamations rätt på försåld vara från leveransdagen. Om dessa är att betrakta som fel/brister faktureras kostnaden för att åtgärda dessa på ägaren i efterhand.

Vid båtar som är äldre än 10 år, eller om det råder tveksamhet om båtens eller utrustning inte är i det skick som man kan förvänta sig som köpare så kan Loftahammars Varv & Marina reservera upp till 25% av slutlig försäljnings provision på ett klientmedels konto under 6 månader. Detta för att täcka ev. dolda fel eller brister enligt konsumentköplagen.

I provisionen och startavgiften ingår förutom själva säljuppdraget även marknadsföring och genomgång av båten med köparen vid Loftahammars Varv & Marina’s anläggning i Loftahammar. Alla eventuella transporter på ägaren eller säljarens önskan debiteras separat.

Skulle Loftahammars Varv & Marina inom avtalad tid inte lycks förmedla båten står det säljaren fritt att avbryta uppdraget. Ingen försäljningsprovision debiteras då. Övriga beställda verkstadstjänster ingår dock inte utan debiteras av Loftahammars Varv & Marinas verkstad separat.

Vi arbetar med en startavgift på 3500:- samt provision på 10% som baseras på slutliga försäljningspriset.

Det skall vara tryggt och säkert för såväl säljare som köpare att köpa/sälja en begagnad båt via Loftahammars Varv & Marina. Vi är sedan många år medlem i Sweboat och följer alltid vår branschorganisations rekommendationer samt även gällande svensk konsumentlagstiftning. Be oss på kontoret om kontrakt som du kan läsa i lugn och ro innan du bestämmer dig för förmedlingen.